'
22.9 C
Aigio
Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024
spot_img

Πάτρα: Η εισήγηση Δ. Πλέσσα για τον Ο.Ε.Υ. του Δήμου – Και δήλωση για το τι είναι “Μύθος”…


Αυτή είναι όλη η εισήγηση του Αντιδημάρχου Διοίκησης & Οικονομικών του Δήμου Πατρέων κ. Διονύση Πλέσσα, στο Δημοτικό Συμβούλιο (Συν: 14/12/2022), για την Τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικών Υποθέσεων του Δήμου.

Το αξιοσημείωτο όμως σημείο της τοποθέτησης του έχει να κάνει με το ότι χαρακτηρίζει “Μύθο” την πεποίθηση που υπάρχει σε πολλούς ότι “από μόνος του ένας Δήμος μπορεί να λύσει ζητήματα, αν δεν υπάρχουν δυο βασικές προϋποθέσεις. Ποιες; Πρώτον, η στελέχωση με μόνιμες θέσεις κι όχι ορισμένου χρόνου ή 8μηνες συμβάσεις και δεύτερον, η χρηματοδότηση όχι μόνο για τη μισθοδοσία προσωπικού αλλά και για τον προγραμματισμό & υλοποίηση έργου σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας (η εν λόγω αναφορά του Αντιδημάρχου γίνεται στο τέλος της εισήγησης του που αποτυπώνεται παρακάτω).

Συγκεκριμένα, ο κ. Πλέσσας είπε στο Δημοτικό Συμβούλιο:

         Εισηγούμαστε την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών  (Ο.Ε.Υ.) του Δήμου μας και οι υπ’ όψη τροποποιήσεις που κάνουμε σύμφωνα με την ισχύουσα πλέον νομοθεσία είναι:

1) Δημιουργούμε Αυτοτελές Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου σύμφωνα με το ν. 4795/21

2) Δημιουργούμε Γραφείο Πολιτικής Άμυνας σύμφωνα με το ν. 2641/98 παρ. 5 άρθρου 4 που ενεργοποιείται με έγγραφο ΥΠΕΣ 27901/28-04-2022

3) Δημιουργούμε ξεχωριστή Διεύθυνση Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών σύμφωνα με το ν. 4555/18

4) Δημιουργούμε Γραφείο Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς και Καταφυγίου- Κτηνιατρείου σύμφωνα με το ν. 4830/21, όπως επίσης και Γραφείο Λαϊκών Αγορών και Υπαίθριου Εμπορίου στη Διεύθυνση Τοπικής Οικονομίας

5) Το Αυτοτελές Γραφείο Πολιτικής Προστασίας το αναβαθμίζουμε σε Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας όπως προβλέπεται από το άρθρο 21 του ν. 4662/2020, άλλωστε πρόκειται ως αντικείμενο για ένα κεφαλαιώδους σημασίας ζήτημα.

Λόγω της δημιουργίας ξεχωριστής όπως προβλέπεται Διεύθυνσης ΚΕΠ, τα τμήματα Δημοτικής Κατάστασης και Ληξιαρχείου, που ανήκαν στη Διεύθυνση Εξυπηρέτησης Πολιτών μαζί με τα ΚΕΠ, τα εντάσσουμε στη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών, την οποία ονομάζουμε Διεύθυνση Διοίκησης και Δημοτικής Κατάστασης.

Επίσης στη Διεύθυνση Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Κοινωνικής Προστασίας που κατά κοινή ομολογία καταλαμβάνει δύο σημαντικής σημασίας ζητήματα, όπως αφενός οι Κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου- ιδιαίτερα τώρα που το Β.Σ.Σ. έρχεται εκ της νομοθεσίας στους Δήμους- και αφετέρου Σχολεία, Παιδεία, Αθλητισμός, είναι ανάγκη όπως στην πράξη αποδεικνύεται, να υπάρξουν δύο Διευθύνσεις αντί για μία, η οποία τώρα συγκεντρώνει όλα τα προηγούμενα.

Δημιουργούμε λοιπόν ξεχωριστή Διεύθυνση Παιδείας και Αθλητισμού και ξεχωριστή Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας.

Παράλληλα, το Γραφείο Νομικών Συμβούλων το αναβαθμίζουμε σε Αυτοτελές Τμήμα Νομικής Υπηρεσίας (ήδη έχουμε 5 νομικούς επί παγία αντιμισθία, διότι προσλάβαμε δύο δικηγόρους πρόσφατα με δημόσια προκήρυξη και επιτροπή όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία και τον κώδικα δικηγόρων) αλλά και λόγω του σημαντικού έργου της υπ’ όψη Υπηρεσίας για τα συμφέροντα του Δήμου σε δικαστικό και όχι μόνο επίπεδο.

Πέραν αυτών είναι ανάγκη λόγω του έργου των Τεχνικών Υπηρεσιών που είναι πολυποίκιλο, να το ξεχωρίσουμε για να βοηθηθεί διαρθρωτικά το τεχνικό αυτό έργο των Υπηρεσιών μας με ξεχωριστή Διεύθυνση Αυτεπιστασίας, την οποία και δημιουργούμε, έργο που θα επιτελείται από εργαζόμενους του Δήμου τεχνικών κλάδων και ειδκοτήτων μέσω των τμημάτων αυτής.

Ακόμα στο σχέδιο της διάρθρωσης των Υπηρεσιών που σας αποστέλλουμε, έχουμε συμπεριλάβει για να είναι ως ενιαίο κείμενο τις μέχρι τώρα τροποποιήσεις που έχουμε κάνει όπως Β.Σ.Σ. από ΚΟΔΗΠ στον Δήμο, σύσταση Τμήματος Ελέγχου κοινοχρήστων χώρων, μεταφοράς προσωπικού από ΑΔΕΠ και ΚΤΑΔΑ στο Δήμο κ.λ.π. και εντάσσουμε το sense city στο Γραφείο Επικοινωνίας του Πολίτη και μέριμνας για την υποστήριξη ευπαθών ομάδων όπως και το Τ/Κ 15190 για αιτήματα πολιτών, που ως Υπηρεσία ανήκε στη Διεύθυνση Εξυπηρέτησης Πολιτών, η οποία και αντικαθίσταται με τη Διεύθυνση Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών που ως Διεύθυνση εκ της νομοθεσίας δεν προβλέπεται να έχει κάτι άλλο πέραν των εκ του νόμου προβλεπόμενων, που έχουμε συμπεριλάβει. (Άλλωστε είναι τόσες πολλές υπηρεσίας διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών που από όλα τα Υπουργεία μεταφέρονται στα ΚΕΠ).

Με την αύξηση των οργανικών θέσεων που κάναμε φτάνουμε στις 1451 θέσεις με υφιστάμενες 1033 στις 25-11-2022 ( κενές οργανικές θέσεις 398).

Εδώ μπαίνει το κυρίαρχο ζήτημα των προσλήψεων που διαρκώς θέτουμε διότι οι 398 κενές οργανικές θέσεις θα παραμένουν κενές όσο δεν γίνονται προσλήψεις, ενώ υπογράφουμε και νέες συνταξιοδοτήσεις.

Σας γνωρίζουμε όμως πως πέραν των υποχρεωτικών εκ της νομοθεσίας αυτών τροποποιήσεων, θα πρέπει να υπάρξει γενικότερη τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών από τη Δημοτική Αρχή που θα προκύψει από τις εκλογές του 2023 αφού:

Τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη το νέο προσοντολόγιο των Δημoσίων Υπαλλήλων, όπου έχει σταλεί από το ΥΠΕΣ στο Σ.τ.Ε. για γνωμοδότηση και μετά θα εκδοθεί το νέο Π.Δ. ως νέο προσοντολόγιο των Δ.Υ.

Σε αυτό θα ορίζονται οι κατηγορίες, κλάδοι και ειδικότητες των Δ.Υ. και Υπαλλήλων ΟΤΑ, όπως και νέες που θα προστεθούν με ανάλογα τυπικά προσόντα και με βάση αυτά θα γίνει αντιστοίχιση με τους υπάρχοντες κλάδους, ειδικότητες και θέσεις, ενώ άλλες ειδικότητες θα καταργηθούν ως « παρωχημένες», οι οποίες εφόσον υπάρχουν ως κατειλημμένες θέσεις στους Ο.Ε.Υ. των Δήμων θα αντιστοιχηθούν και θα ενταχθούν στις νέες ονομασίες ανάλογα με τον τίτλο σπουδών και την ειδικότητα που έχουν.

Πέραν των υποχρεωτικών όμως αυτών τροποποιήσεων που θα προκύψουν από το νέο προσοντολόγιο όπως αναφέραμε, είναι σωστό οποιεσδήποτε γενικότερες τροποποιήσεις αν χρειάζονται, να γίνουν από τη νέα Δημοτική Αρχή, φυσικά κατόπιν διαβούλευσης και τότε, αφού βαδίζουμε στο εκλογικό έτος του 2023.

Παράλληλα θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι για τον κάθε οργανισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών του κάθε Δήμου είναι μύθος να πιστεύουμε ότι από μόνος του μπορεί να λύσει ζητήματα αν δεν έχει τις 2 βασικές προϋποθέσεις.

1) Τη στελέχωση του σε μόνιμες θέσεις εργασίας (και όχι με ορισμένου χρόνου συμβάσεις ή με 8μηνες της κοινωφελούς εργασίας)

2) Τη χρηματοδότηση όχι μόνο για τη μισθοδοσία του προσωπικού αλλά να είναι σε θέση μα προγραμματίζει και να υλοποιεί σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας

Προϋποθέσεις για τις οποίες πάγια και διαρκώς αγωνιζόμαστε.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα