'
19.9 C
Aigio
Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024
spot_img

ΑΧΑΪΑ: Κατάκοποι πυροσβέστες, μέσος όρος ηλικίας άνω των -49 και οχήματα για… συνεργείο!

Υδροφόρα μετέβη από την Πάτρα στην πυρκαγιά της Μάντρας αλλά αποχώρησε από το μέτωπο λόγω βλάβης και κατέληξε στο συνεργείο!

Επίσης, στους πυροσβεστικούς σταθμούς της Πάτρας αρκεί ένα πέρασμα για να συνειδητοποιήσεις την υπερκόπωση των ανδρών από την καθημερινή μάχη στα πύρινα μέτωπα, αφού αποστέλλονται και εκτός έδρας για να συνδράμουν όπου υπάρχει ανάγκη. Το πρόβλημα εστιάζεται στον μέσο όρο ηλικίας που υπερβαίνει τα 49 έτη!

Εν ολίγοις, μιλάμε για απαρχαιωμένο στόλο και για ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, και μάλιστα έλλειψη σε νέες ηλικίες που έχουν μεγαλύτερη δύναμη κι αντοχή. Όταν οι πυρκαγιές ζώνουν τη χώρα και το θερμό καλοκαίρι είναι ακόμα μπροστά μας!

ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΕΡΤΑΚΗΣ: «ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΕΙ ΑΝΑΣΑ»!

Οι παραπάνω καταγραφές είναι τα βασικά σημεία και πυλώνες της περιγραφής που κάνουν συνδικαλιστές πυροσβέστες, διά στόματος προέδρου της Ένωσης Πυροσβεστών Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων, Βασίλη Φερτάκη. Μιλώντας στην «Πολιτεία» η πρώτη του κουβέντα, που τα «λέει» όλα, ήταν: «Δεν έχουμε πάρει ανάσα. Είμαστε κατάκοποι»!

Στη συνέχεια, μιλά για τις ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και σε υλικοτεχνική υποδομή, δηλαδή σε εξοπλισμό και οχήματα. Επαναλαμβάνοντας επί της ουσίας όλα εκείνα που είχε πει, προληπτικά, σε ανάλογο ρεπορτάζ της «Πολιτείας» πολύ καιρό πριν από την αντιπυρική περίοδο, συγκεκριμένα απ’ τον Μάρτιο του 2023.

ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΗΛΙΚΙΑ

«Πανελλαδικά έχουμε 4.963 οργανικά κενά και σε επίπεδο Δυτικής Ελλάδας, αρκεί να σας πω ότι μόνο για τους νομούς Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας, τα κενά ξεπερνούν τα 400 άτομα μόνιμου προσωπικού», δηλώνει ο συνδικαλιστής. Βάζοντας την εξής όμως προϋπόθεση: Ότι παράλληλα απαιτείται και η ίδρυση 2ου Πυροσβεστικού Σταθμού στην Πάτρα. Διότι η πόλη έχει τρεις Π.Σ. αλλά στα «χαρτιά». Σε μάχιμη κατάσταση διαθέτει μόνο έναν. Στην Ναυαρίνου. Θυμίζουμε ότι μείζον θέμα συζήτησης είναι οι 500 προσλήψεις Εποχικών. Θέμα για το οποίο πριν τις εκλογές έγινε συνάντηση στο αρμόδιο υπουργείο με εκπροσώπους, που έλαβαν την δέσμευση για έκδοση προκήρυξης την οποία ακόμα αναμένουν.

Όμως ο κ. Φερτάκης θίγει το ζήτημα της ηλικίας. «Εγώ έχω πάνω από 28 χρόνια μάχιμης υπηρεσίας και θεωρούμε νέος, άλλοι έχουν πολύ παραπάνω, κι αν τους δείτε στη μάχη της φωτιάς θα εκπλαγείτε με αυτά που κάνουν», τονίζει. Προσθέτει ωστόσο: «Όση όμως διάθεση αυτοθυσίας και ηρωισμό κι αν έχουν μέσα τους οι συνάδελφοι, όταν ο μέσος όρος ηλικίας μας είναι πάνω από 49 με 50 χρόνων, αντιλαμβάνεστε πόσο μεγαλύτερη είναι η κόπωση και πόσο πιο γρήγορα σε καταλαμβάνει, σε σύγκριση με έναν νεότερο σε ηλικία συνάδελφο», εξηγεί. Πράγμα που οδηγεί τη σκέψη στο πόσο πιο εύκολοι είναι οι κίνδυνοι τραυματισμών και αναπνευστικών προβλημάτων.

ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

«Το παράδειγμα της υδροφόρας που χάλασε και πήγε συνεργείο, απ’ τη φωτιά της Μάντρας, είναι ενδεικτικό», υπογραμμίζει ο εκπρόσωπος των πυροσβεστών. Είναι γνωστό ότι ο στόλος της περιοχής ανανεώθηκε μέσω

του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, με παραλαβή 29 Υδροφόρων οχημάτων το 2021, αλλά όμως, τα συγκεκριμένα οχήματα διαμοιράστηκαν παντού στη Δυτική Ελλάδα και όχι μόνο στην Αχαΐα. Τα δε παλιά οχήματα είναι από 20ετίας μέχρι και 35ετίας! Που σημαίνει ότι κάποια χρειάζονται αντικατάσταση αφού η συντήρηση τους κοστίζει παραπάνω από την αντικατάσταση τους. Κυρίως όμως είναι αβέβαιο αν κάποια από αυτά θα μπορέσουν να προσεγγίσουν δύσβατες ζώνες ή αν θα παρουσιάσουν βλάβη εντός του πύρινου μετώπου!

Όσο για τον εξοπλισμό; Οι πυροσβέστες πηγαίνουν με άρβυλα υψηλής προστασίας και κράνη εξελιγμένης τεχνολογίας, μόνο αν οι ίδιοι τα αναζήτησαν στην αγορά και τα πλήρωσαν απ’ την τσέπη τους…

ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα