ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Το Εργατικό Κέντρο Πάτρας στηρίζει την 24ωρη απεργία των ναυτών στα πλοία της Αδριατικής τη Δευτέρα 16 Ιούνη. Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιά που έβγαλε παράνομη την απεργία των ναυτών κατά παραγγελία των εφοπλιστών και της κυβέρνησης.
Χαιρετίζουμε επίσης την καθολική συμμετοχή των πληρωμάτων στα πλοία της Αδριατικής στην 48ωρη απεργία στις 3 – 4 Ιούνη. Η απεργία αυτή ήταν συνέχεια της 24ωρης απεργίας που προκήρυξε το ΕΚΠ στις 25 Απρίλη, για το εργοδοτικό έγκλημα στο “AF CLAUDIA” με το θάνατο της συναδέλφισσας ναυτικού.
ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΙΔΙΕΣ ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ
ΚΡΑΤΟΣ, ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Είτε με ελληνική σημαία, είτε με ιταλική, τα προβλήματα είναι ίδια: η έλλειψη μέτρων ασφάλειας, οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων με συνέπεια την εντατικοποίηση, τα εξαντλητικά ωράρια, η παραβίαση του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης. Είναι αποτελέσματα της εφαρμογής όλων των αντεργατικών νόμων, της πολιτικής στήριξης του εφοπλιστικού κεφαλαίου από όλες τις κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα, τόσο της Ελλάδας, όσο και της Ιταλίας. Με την στήριξη και την υλοποίηση της πολιτικής τους πλέουν μεσοπέλαγα καράβια υποσυντήρητα, σαπάκια, με ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και την απουσία ελέγχου από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων. Είναι για γέλια και για κλάματα οι κορδέλες που μπήκαν στους καταπέλτες ή στα γκαράζ, ως μέτρο ασφάλειας μετά τα απανωτά εργοδοτικά εγκλήματα! Το μόνο σίγουρο ότι μετράμε μέρες μέχρι το επόμενο θανατηφόρο εργοδοτικό έγκλημα ή ναυάγιο όπως στα πλοία Euroferry Olympia, Norman Atlantic.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, με τη στήριξη της βολικής αντιπολίτευσης ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Νε.Αρ, Ελληνική λύση, έχουν δώσει τα πάντα στους εφοπλιστές: από τις τεράστιες φοροαπαλλαγές, τις επιδοτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις άγονες γραμμές, τους αντεργατικούς νόμους για τη μείωση του εργατικού κόστους, μέχρι την αποστολή πολεμικής φρεγάτας για τα συμφέροντά τους, με κόστος 500.000 € την ημέρα για τον ελληνικό λαό. Αυτοί ψήφισαν και εφαρμόζουν το νόμο 4150/13 με τις άθλιες, μειωμένες οργανικές συνθέσεις, αλλά και την οδηγία 3577/92 της Ε.Ε., που προβλέπει την κατάργηση εκατοντάδων θέσεων εργασίας με συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
Στην άλλη πλευρά της Αδριατικής η ιταλική κυβέρνηση Μελόνι, της συμμαχίας ακροδεξιών κομμάτων, εφαρμόζει την ίδια πολιτική στήριξης του ιταλικού εφοπλιστικού κεφαλαίου, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του Δημοκρατικού Κόμματος, του κινήματος των 5 αστέρων (τα αδέλφια των ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ στην Ευρωβουλή) και της κεντροδεξιάς. Γι’ αυτό έστειλε 3 φρεγάτες στην Ερυθρά Θάλασσα για να προστατεύει τα συμφέροντα των εφοπλιστών και τα πληρώνει ο ιταλικός λαός. Όπως είπε στην ετήσια συνέλευση των Ιταλών εφοπλιστών, θα συμβάλλει με κάθε τρόπο στην ανταγωνιστικότητα τους, γιατί η θάλασσα, τους εξασφαλίζει ετήσιο τζίρο 180 δις €! Αμύθητα κέρδη για το κεφάλαιο και 3,5% αυξήσεις πείνας στη ΣΣΕ των Ιταλών ναυτεργατών, που μετρούν καθημερινά νεκρούς ή σακατεμένους συναδέλφους από τα ανύπαρκτα μέτρα ασφαλείας, την εντατικοποίηση στα ιταλικά πλοία και λιμάνια.
ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΤΡΑΣ, ΤΑ ΤΑΞΙΚΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ
ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ
Οι εφοπλιστές, οι κυβερνήσεις, τα κράτη και των δύο χωρών έχουν την στήριξη του εργοδοτικού συνδικαλισμού στο ναυτεργατικό κίνημα με την πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ, της ΠΕΝΕΝ και των ομοσπονδιών CGIL, CISAL, UITRASPORTI.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πλειοψηφίες της διοίκησης σε ΠΝΟ και ΠΕΝΕΝ δεν έβγαλαν άχνα για την απεργία που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Πάτρας, για το εργοδοτικό έγκλημα στο “AF CLAUDIA”, αλλά ούτε και στην 48ωρη απεργία έβαλαν μπροστά τα δίκαια αιτήματα των ναυτεργατών που τα έχει αναδείξει με το διεκδικητικό του πλαίσιο το ΕΚΠ. Πώς θα μπορούσαν άλλωστε αφού είναι δεμένοι στη ρυμούλκα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, στην ταξική συναίνεση και υποταγή.
Δεν λένε τίποτα για:
ü Την κατάργηση των αντεργατικών νόμων, του 4150/2013, που αφορά τη στελέχωση, τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων.
ü Για την κατάργηση στην πράξη του ωραρίου και του χρόνου που απαιτείται για την ανάπαυλα των πληρωμάτων.
ü Τα μέτρα ασφάλειας & υγιεινής, για την πρόσληψη γιατρού σε κάθε πλοίο.
ü Τις συνθήκες διαμονής και σίτισης των πληρωμάτων.
Ακόμα και η θέση τους για τη Σύμβαση είναι στα μέτρα των εφοπλιστών, όταν αυτή που ήδη εφαρμόζεται είναι πολύ μακριά από τις ανάγκες των ναυτεργατών και των οικογενειών τους.
Για να κερδίσουν οι ναυτεργάτες πρέπει να χάσουν οι εφοπλιστές
και τα στηρίγματα τους στο ναυτεργατικό κίνημα!
Ήρθε η ώρα να τους βάλουμε στην άκρη! Όλοι οι ναυτεργάτες, ανεξαρτήτως ειδικότητας, εθνικότητας με τον κοινό μας αγώνα κόντρα σε εφοπλιστές και τις κυβερνήσεις τους, με τη συσπείρωση μας στα ταξικά συνδικάτα και το Εργατικό Κέντρο, να παλέψουμε για:
- Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς που να καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες.
- Κατάργηση του αντεργατικού νόμου 4150/13, που οδηγεί σε εγκληματικές μειώσεις οργανικών συνθέσεων. Όχι στην εντατικοποίηση και υπερεργασία. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες, την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
- Γιατρό σε κάθε πλοίο στα δρομολόγια της Αδριατικής.
- Να υλοποιούνται αυστηρά οι κανονισμοί φόρτωσης και εκφόρτωσης των πλοίων.
- Παραμονή εκτός πλοίου για δύο 24ωρα, με επιθυμία του ναυτικού στο λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού. Επίδομα σε περίπτωση εξπρές δρομολογίων.
- Εντατικούς και ουσιαστικούς ελέγχους για την τήρηση των μέτρων ασφάλειας και υγιεινής από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΤΡΑΣ