'
14.1 C
Aigio
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
spot_img

Θάνος Δούρος – σπιράλ: «Μαρίνα: Στερέψαμε από τίτλους»

Τα τελευταία δημοσιεύματα για τη μαρίνα αναδεικνύουν ξανά το θέμα

Ήρθε εκ νέου στη δημοσιότητα, τις τελευταίες μέρες, το ζήτημα της μαρίνας της πόλης μας. Η Πάτρα φαίνεται πως ξυπνά από το λήθαργο. Εν προκειμένω, ομάδα πολιτών δημοσίευσε ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Δήμο για την κακή σημερικήκατάσταση της μαρίνας. Η δημοτική αρχή, κατά την προσφιλή της τακτική και μόνιμα απολογούμενη, αντέδρασε με πολεμική ανακοίνωση, χωρίς ωστόσο να δίνει απαντήσεις στα καυτά ερωτήματα. Προσφιλής τακτική, γιατί αυτά τα τρεισήμισι χρόνια στην αντιπολίτευση με το σπιράλ κουραστήκαμε να ακούμε τέτοιες (μη) απαντήσεις στην πλειονότητα των ερωτημάτων που θέταμε για οποιοδήποτε θέμα απασχολεί την πόλη.

Η επιστολή που δόθηκε στη δημοσιότητα μας βρίσκει καταρχήν σύμφωνους. Συμπληρωματικά και μετά από μια διαδικτυακή συζήτηση -με εξαιρετικό πάνελ ομιλητών, η οποία καταλήγει σε συγκεκριμένες προτάσεις- συνεχή αρθρογραφία επί του θέματος, πολλαπλές επιτόπιες επισκέψεις, αναρίθμητες ανακοινώσεις και πολλά ερωτήματα στο δημοτικό συμβούλιο, πιστεύω πως η παράταξη που δικαιούται να μιλάει για τη μαρίνα είναι το σπιράλ. Ο δε υπογράφων καταπιάστηκε από την αρχή της θητείας του έως και σήμερα με το συγκεκριμένο ζήτημα και συνολικά με το θαλάσσιο μέτωπο, ίσως περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο και όχι τυχαία. Η σχέση της πόλης με τη θάλασσα είναι ιστορικά τόσο άρρηκτα συνδεδεμένη που είναι αδύνατο να μην επανασυνδεθεί, ενώ οι καλές πρακτικές ελληνικών πόλεων οι οποίες αξιοποίησαν τον παραθαλάσσιο χαρακτήρα τους και «απογειώθηκαν», διαδέχονται η μια την άλλη.

Πάγια άποψη μου επίσης είναι πως ο Δήμος Πατρέωνοφείλει πρωτίστως να διαφυλάξει, να συντηρήσει και να αναβαθμίσει την υπάρχουσα περιουσία και τις υποδομές του, προτού προβεί σε οποιοδήποτε νέο έργο. Μια τέτοια περίπτωση είναι η μαρίνα της Πάτρας. Η απαξιωμένη, ασυντήρητη, αφιλόξενη μαρίνα, που δυσφημεί σήμερα την πόλη μας, μπορεί με σωστή διαχείριση να αποτελέσει τόπο αναψυχής για τους ντόπιους, πόλο έλξης επισκεπτών και να φέρει έσοδα στο δήμο, τα οποία να χρησιμοποιηθούν επ’ωφελεία των πολιτών. Το σημαντικότερο είναι ότι μια σύγχρονη μαρίνα έχει αποδειχτεί πως δύναται να δημιουργήσει εκατοντάδες- αν όχι χιλιάδες- νέες δουλειές για τους πατρινούς-οι οποίοι σήμερα αναζητούν αλλού την εργασιακή τους «τύχη»- αποτελώντας έναν ακόμα πυλώνα της τοπικής οικονομίας που τόσο έχει ανάγκη η πόλη μας.

Τι έχει κάνει λοιπόν η δημοτική αρχή για την συντήρηση και την αποκατάσταση των ζημιών από την κακοκαιρία του 11-12/2021; Που βρισκόμαστε σε σχέση με την ολική μελέτη και τον χαρακτηρισμό της μαρίνας σε τουριστικό λιμένα, από αλιευτικό καταφύγιο που είναι σήμερα; Γιατί δεν αποκαθίστανται οι πλωτοί βραχίονες ούτως ώστε να δύνανται να ελλιμενιστούν περισσότερα σκάφη; Αυτά και πολλά παρόμοια είναι τα ερωτήματα που έχουν τεθεί τα τελευταία χρόνια και παραμένουν αναπάντητα και, εν τέλει, χωρίς πράξεις να τα συνοδεύουν. Το θλιβερό αποτέλεσμα άλλωστε είναι ορατό.

Τον ερχόμενο Οκτώβριο οι Πατρινοί καλούνται να αποφασίσουν ποια πόλη θέλουν αύριο για εκείνους και τα παιδιά τους. Το σπιράλ προτείνει την ανοιχτή, φιλόξενη, καθαρή πόλη στην οποία περήφανα θα ζούμε με τις οικογένειες μας, θα εργαζόμαστε, θα καλούμε και άλλους να έρθουν. Μια νέα σύγχρονη μαρίνα έχει κυρίαρχη θέση στο δικό μας όραμα για την Πάτρα.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα