24 C
Aigio
Κυριακή, 13 Ιουλίου, 2025

ΤΕΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ: Ένα σημαντικό βήμα, αλλά παραμένουν κρίσιμα ζητήματα…

Ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου: Ένα Σημαντικό Βήμα Ανάπτυξης με Ανοιχτά Ζητήματα

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας / Τμήμα Δυτικής Ελλάδας (ΤΕΕ/ΤΔΕ) χαιρετίζει την πρόοδο στον νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, αναγνωρίζοντας το έργο ως ένα ουσιαστικό αναπτυξιακό επίτευγμα. Η ολοκλήρωσή του αποτελεί καρπό πολυετούς επιμονής, πολιτικής βούλησης, τεχνικής προσπάθειας και διεκδικήσεων από τους τοπικούς φορείς. Ωστόσο, ενόψει της επικείμενης σύσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστου Δήμα, με τους Δημάρχους της περιοχής, το ΤΕΕ/ΤΔΕ επισημαίνει τέσσερις κρίσιμους άξονες που απαιτούν απαντήσεις και δεσμεύσεις για τη λειτουργική και στρατηγική ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου.

1. Οδικός Άξονας Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα: Ένα Ημιτελές και Επικίνδυνο Τμήμα

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που παραμένουν είναι η μη ολοκλήρωση της σύνδεσης του Πύργου με το Καλό Νερό και την Τσακώνα. Αυτή η έλλειψη αποτελεί δομική υστέρηση για τη συνοχή του οδικού δικτύου της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου. Σε επιστολή του προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (υπ’ αρ. 271/11-2-2025), το ΤΕΕ/ΤΔΕ τονίζει ότι η υφιστάμενη χάραξη παρουσιάζει τεχνικές αστοχίες και υψηλό δείκτη επικινδυνότητας, με συχνά τροχαία ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων και θανατηφόρων. Το Επιμελητήριο θεωρεί το συγκεκριμένο τμήμα έργο υψηλής εθνικής και περιφερειακής στρατηγικής σημασίας και ζητά την άμεση ένταξή του στον εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό μεταφορών, την παρουσίαση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για τις μελέτες και την κατασκευή, καθώς και τη διασφάλιση της χρηματοδότησης και της περιβαλλοντικής του ωριμότητας.

2. Δίκαιη Πολιτική Διοδίων για τους Μόνιμους Κατοίκους

Η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου θα βασίζεται στην καταβολή διοδίων. Το ΤΕΕ/ΤΔΕ εκφράζει την ανησυχία του ότι η εφαρμογή ενιαίας χρέωσης θα επιβαρύνει δυσανάλογα τους μόνιμους κατοίκους και τους εργαζόμενους που μετακινούνται καθημερινά. Για τον λόγο αυτό, προτείνει την υιοθέτηση μιας κλιμακωτής πολιτικής διοδίων για τους μόνιμους κατοίκους και τους επαγγελματίες, τη δημιουργία ηλεκτρονικής κάρτας διέλευσης με ειδικό τιμολόγιο για τις περιοχές που τέμνονται από τον άξονα, και τη συνεκτίμηση κοινωνικών, οικονομικών και αναπτυξιακών παραμέτρων κατά τον καθορισμό των τελών.

3. Κρίσιμα Συμπληρωματικά Έργα για τη Λειτουργικότητα και Βιωσιμότητα

Για την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου είναι απαραίτητη η ολοκλήρωση όλων των συνοδών τεχνικών έργων. Το ΤΕΕ/ΤΔΕ ζητά επίσημη ενημέρωση και δεσμεύσεις για την πορεία κατασκευής των αντιπλημμυρικών έργων και των συστημάτων απορροής. Σύμφωνα με τεχνική έκθεση, έχουν εντοπιστεί 14 σημεία κρίσιμης σημαντικότητας, 59 σημαντικά, 48 μέτριας, 22 διακριτής και 5 μικρής σημαντικότητας όσον αφορά την απορροή στις κατάντη περιοχές του αυτοκινητοδρόμου. Επιπλέον, ζητείται η ολοκλήρωση των παράπλευρων και βοηθητικών δρόμων για την ασφαλή διασύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο, καθώς και η πρόβλεψη για τη συντήρηση και διαχείρισή τους με διαφάνεια και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

4. Αναπτυξιακή Αξιοποίηση μέσω Στρατηγικών Συνδέσεων

Η επένδυση στον αυτοκινητόδρομο πρέπει να αποφέρει πραγματικά αναπτυξιακά οφέλη. Αυτό προϋποθέτει τη στρατηγική του διασύνδεση με κρίσιμες υποδομές και περιοχές παραγωγικής δραστηριότητας. Το ΤΕΕ/ΤΔΕ υποστηρίζει την άμεση λειτουργική σύνδεση του άξονα με τη ΒΙ.ΠΕ. Πάτρας, για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και της διακίνησης εμπορευμάτων, τη σύνδεση με το Αεροδρόμιο του Αράξου για την ενίσχυση των διατροπικών μετακινήσεων, και τη βελτιστοποίηση της προσβασιμότητας σε αστικά κέντρα και τουριστικούς πόλους μέσω στοχευμένων οδικών παρεμβάσεων.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Βαγγέλης Καραχάλιος, «η επιτυχία ενός μεγάλου έργου δεν μετριέται μόνο με την κατασκευή του κύριου άξονα, αλλά και με το πώς αυτό ενσωματώνεται λειτουργικά, κοινωνικά και παραγωγικά στον τόπο». Το ΤΕΕ/ΤΔΕ, ως τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας, θα συνεχίσει να στηρίζει την πρόοδο, να συνεργάζεται με το Υπουργείο, αλλά και να διατυπώνει τεκμηριωμένα τις θέσεις του, ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης και δίκαιη αξιοποίηση του έργου προς όφελος των πολιτών και της περιφέρειας.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement - spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα