27.4 C
Aigio
Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025

Tα «συν» και τα «πλην» της Πατρών-Πύργου: Οι επισημάνσεις των οδηγών

Συμπληρώθηκαν, σχεδόν, 72 ώρες από την παράδοση στην κυκλοφορία του πρώτου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Πατρών–Πύργου και, με το «καλημέρα», η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, καθώς χιλιάδες πολίτες, κυρίως το Σαββατοκύριακο, μετακινήθηκαν προς τα χωριά και τις παραλίες της Ηλείας.

Τα βασικά συμπεράσματα και οι παρατηρήσεις των οδηγών που επέλεξαν το νέο οδικό άξονα κωδικοποιούνται ως εξής:

  • Η διάρκεια του ταξιδιού από τον Αλισσό έως τον Πύργο, με μέση ταχύτητα 130 χιλιομέτρων, είναι από 25 έως 30 λεπτά.
  • Το οδόστρωμα είναι πολύ ομοιόμορφα στρωμένο. Δεν υπάρχουν ακόμα αρκετές ταμπέλες με σήμανση, ενώ απουσιάζουν τα φώτα, γεγονός που σημαίνει ότι το βράδυ ο αυτοκινητόδρομος χρειάζεται προσοχή.
  • Ο δρόμος έχει ήδη συμπεριληφθεί στους χάρτες της Google και αναμένεται τις επόμενες ημέρες να «ανέβει», ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες. Προς το παρόν, όποιος επιχειρεί να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή ακούει και βλέπει το Google Maps να ανακοινώνει: «στρίψτε δυτικά», «κατευθυνθείτε ανατολικά», «πάρτε την έξοδο στα δεξιά σας», και γενικά δεν σταματά να δίνει λανθασμένες εντολές, καθώς το όχημα εμφανίζεται μέσα σε χωράφια. Γι’ αυτό, και για λόγους ασφαλείας, το καλύτερο θα ήταν να το κλείσετε και να εμπιστευτείτε τις λιγοστές πινακίδες που οδηγούν στις εξόδους.
  • Στην έξοδο της Αμαλιάδας και με την είσοδο στην πόλη υπάρχει μποτιλιάρισμα αυτοκινήτων, με τους πολίτες να κυκλοφορούν ανάμεσά τους. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η κατάσταση αυτή δεν θα βελτιωθεί σύντομα, καθώς δεν έχουν καν ξεκινήσει οι διαδικασίες για απαλλοτριώσεις, ώστε ο δρόμος να διέρχεται περιφερειακά και όχι από το κέντρο της πόλης.
  • Οδηγοί περιγράφουν τον νέο δρόμο ως εντυπωσιακό, με καλό οδόστρωμα και καλές κλίσεις, αλλά και ορισμένα σημεία όπου οι στροφές θα έπρεπε να είναι ακόμα πιο ανοιχτές, ώστε να υπάρχει καλύτερη ορατότητα. Το ανώτατο όριο ταχύτητας στις ευθείες είναι 130 χιλιόμετρα και 90 σε συνθήκες βροχής.
  • Όσοι κινήθηκαν από την Παλαιά Εθνική Οδό είδαν άδειο δρόμο, γεγονός – αν μη τι άλλο – παράδοξο, αν αναλογιστεί κανείς ότι βρισκόμαστε στις πρώτες ημέρες του Αυγούστου, όπου παραδοσιακά υπήρχε αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος.
  • Σύμφωνα με το «οδοιπορικό» που έκανε για το ethnos.gr ο Κώστας Ασημακόπουλος, ο δρόμος παραδόθηκε χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί ακόμα βασικές υποδομές, γεγονός που απαιτεί αυξημένη προσοχή από τους οδηγούς Ι.Χ., αλλά και τους επαγγελματίες. Παρότι το οδόστρωμα είναι άριστο, οι διαγραμμίσεις φρέσκες και η σήμανση παρέχει πολύτιμες πληροφορίες στους οδηγούς, υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν και ακόμη περισσότερα που πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί που θέλουν να κινηθούν στον συγκεκριμένο δρόμο το προσεχές διάστημα. Για να αποφευχθούν, λοιπόν, οι δυσάρεστες εκπλήξεις, θα πρέπει οι οδηγοί να έχουν υπόψη τους ότι σε όλο το μήκος της διαδρομής δεν υπάρχει πρατήριο βενζίνης.
  • Οι πινακίδες για την ύπαρξη Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) έχουν τοποθετηθεί, αλλά οδηγούν σε χωράφια που θα χρειαστούν αρκετούς μήνες εργασιών μέχρι να γίνουν σταθμοί ανεφοδιασμού. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.). Μέχρι τότε, οι οδηγοί θα πρέπει να φροντίζουν να έχουν γεμάτο ρεζερβουάρ, ενώ όσοι κινούνται με ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να ξεκινούν τη διαδρομή με πλήρως φορτισμένες μπαταρίες, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα ανεφοδιασμού.
  • Υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός πάρκινγκ, αλλά δεν λειτουργούν ακόμα όλες οι τουαλέτες. Πινακίδες ενημερώνουν πως είναι «εκτός λειτουργίας».
  • Ο δρόμος ακόμη δεν διαθέτει βοηθητικές οδούς, καθώς είναι υπό κατασκευή. Σε όλο το μήκος του υπάρχουν ακόμη ανοιχτά εργοτάξια και μηχανήματα έργου, που μαρτυρούν την εξέλιξη των εργασιών.
  • Στις επισημάνσεις περιλαμβάνεται και το τμήμα των 10 χιλιομέτρων από το Μιντιλόγλι έως τον Αλισσό, που βρίσκεται υπό κατασκευή και, σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου. Το συγκεκριμένο τμήμα είναι ένα απέραντο εργοτάξιο, με βαριά μηχανήματα έργου να κινούνται σε κοντινή απόσταση. Υπάρχουν πολλές απότομες παρακάμψεις, που ορίζονται από πινακίδες κυκλοφορίας και όχι κάποιο προστατευτικό ασφαλείας. Λόγω έλλειψης χώρου δεν υπάρχουν χώροι πάρκινγκ. Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί, να έχουν υπομονή και να διατηρούν χαμηλές ταχύτητες, καθώς μεταξύ των δύο ρευμάτων υπάρχουν μόνο πλαστικά κολωνάκια. Μάλιστα, το Σάββατο το μεσημέρι 2/8, Ι.Χ. με ρυμουλκούμενο τρέιλερ με σκάφος αναψυχής είχε πάθει βλάβη, και όλη η οικογένεια που είχε κατέβει από το αυτοκίνητο βρισκόταν μέσα στο ρεύμα κυκλοφορίας, μην έχοντας πού αλλού να σταθεί.
  • Υπενθυμίζεται ότι με την ένταξη του Πάτρα–Πύργος στο έργο παραχώρησης, η Ολυμπία Οδός καθίσταται πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας, με συνολικό μήκος 277 χιλιόμετρα. Η ολοκλήρωση του συνόλου του αυτοκινητοδρόμου Πατρών–Πύργου, εκτός από τα ζητήματα ασφάλειας, αναμένεται να φέρει πολλαπλά οφέλη στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της Δυτικής Πελοποννήσου. Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος δεν εξυπηρετεί απλώς τις μετακινήσεις, αλλά μπορεί να αποτελέσει μοχλό βιώσιμης τουριστικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης στην περιοχή, με σεβασμό στο περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες.
  • Ο νέος αυτοκινητόδρομος διαθέτει τετράιχνη διατομή πλάτους 21,30 μ. (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις), αποτελούμενη από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μ. (2×3,50 μ.), λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60 μ. (2×2,30 μ.), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10 μ. (2×1,05 μ.), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60 μ. και ύψους 0,80 μ.
  • Θα κατασκευαστούν 8 ανισόπεδοι κόμβοι/ημικόμβοι: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
  • Διόδια θα λειτουργήσουν στην περιοχή του Πύργου (μετωπικά) και στα Καμίνια (πλευρικά). Για το τμήμα από τα Καμίνια μέχρι την Πάτρα δεν θα πληρώνουν διόδια οι χρήστες, μέχρι να παραδοθεί και το τελευταίο τμήμα τον Νοέμβριο. Προς το παρόν, λοιπόν, το αντίτιμο διοδίων για ένα Ι.Χ. όχημα θα είναι 2 ευρώ.
  • Την πρώτη ημέρα λειτουργίας του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών–Πύργου (Παρασκευή) δεν έλειψαν τα ευτράπελα. Αργά το μεσημέρι της Παρασκευής, οδηγός μπήκε με το αυτοκίνητό του ανάποδα στη Νέα Εθνική από τον κόμβο Αμαλιάδας. Ευτυχώς, η κίνηση εκείνη την ώρα ήταν περιορισμένη και κανένας δεν επιχειρούσε να ακολουθήσει τη συγκεκριμένη έξοδο προς Αμαλιάδα. Παράλληλα, ο οδηγός αντιλήφθηκε το λάθος του και, κάνοντας αναστροφή, μπήκε ξανά προς Αμαλιάδα.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement - spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα