19.1 C
Aigio
Τετάρτη, 4 Ιουνίου, 2025

Ροδοδάφνη – Ρίο: Προχωρά το έργο, στόχος η ολοκλήρωση το 2026

Προχωρά αυτή την περίοδο το έργο Ροδοδάφνη – Ρίο, με στόχο η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή να φτάσει στα όρια του αστικού ιστού της Πάτρας μέσα στο 2026. Πρόκειται ουσιαστικά για το τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος, το οποίο κατασκευάζει η κοινοπραξία Μυτιληναίος-ΤΕΡΝΑ. Στο τμήμα από τα Αραχωβίτικα έως και το Ρίο οι εργασίες έχουν καθυστερήσει, καθώς υπήρξαν δικαστικές εμπλοκές μετά την οριστική διάλυση της εργολαβίας της GD Infrastrutture (όμιλος Εμφιετζόγλου).

Το έργο «τρέχει» ήδη µε ταχύτητα στα όρια της Αιγιαλείας, καθώς εδώ και ένα έτος ολοκληρώνεται η εργολαβία «σκούπα» µε την ηλεκτροκίνηση στο τµήµα Κιάτο – Ροδοδάφνη (κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΤΕΡΝΑ).

Τα συνεργεία της ΤΕΡΝΑ έχουν µετακινηθεί προς τα εργοτάξια σε Παναγοπούλα και ∆ρέπανο. Προ µηνός, µάλιστα, αυτοκινητάµαξα διέσχισε τη σήραγγα Παναγοπούλας, ενώ ορατή είναι η πρόοδος στα έργα επιδοµής και στους νέους σταθµούς, όπως αυτός στον Ψαθόπυργο, καθώς βρίσκεται στο τελικό του στάδιο.

Σε αυτό το τµήµα θα κατασκευαστούν επτά σιδηροδροµικοί σταθµοί (αποβάθρες, κτηριακά) σε Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καµάρες, Ψαθόπυργο, Αραχωβίτικα, Άγιο Βασίλειο και Ρίο. Ειδικότερα, σύµφωνα µε την τελευταία ενηµέρωση της ΕΡΓΟΣΕ, η σήραγγα Παναγοπούλας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και πλέον σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες επιδοµής και τελικής επίστρωσης της νέας σιδηροδροµικής γραµµής. Από τη Ροδοδάφνη έως τον Ψαθόπυργο ολοκληρώνονται οι σταθµοί, ενώ έχουν τοποθετηθεί και οι πυλώνες ηλεκτροδότησης των τρένων. Η σιδηροδροµική γραµµή στρώνεται και πλησιάζει ήδη στα διοικητικά όρια του ∆ήµου Πατρέων, τη Ροδινή.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών από την Παναγοπούλα έως και τον Ψαθόπυργο, µέσα στο 2025, τα συνεργεία θα µετακινηθούν προς τα Αραχωβίτικα – Άγιο Βασίλειο, όπου, µετά την απεµπλοκή του πρώην εργολάβου, στόχος είναι να ολοκληρωθούν οι εργασίες και, µέχρι το 2026, να παραδοθεί η γραµµή µέχρι το Ρίο. Εν συνεχεία, θα πρέπει να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση στο τµήµα Ροδοδάφνη – Ρίο, για το οποίο υπάρχουν δεσµευµένοι χρηµατοδοτικοί πόροι. Παράλληλα, πρέπει να «ξεµπλοκάρει» η δηµοπράτηση του τµήµατος Ρίο – Πάτρα (νέο νότιο λιµάνι), όπου υπάρχει σοβαρή εµπλοκή µε την ένταξη του έργου σε πρόγραµµα χρηµατοδότησης µέσω της Ε.Ε. και του προγράµµατος CEF («Μηχανισµός Συνδέοντας την Ευρώπη»).

Πρόοδος και εκκρεµότητες

Η νέα διπλή σιδηροδροµική γραµµή Ροδοδάφνη – Ρίο έχει µήκος 28,8 χλµ. Η σύµβαση για την κατασκευή της επιδοµής, των σταθµών και των στάσεων, µαζί µε τις φυτοτεχνικές εργασίες, υπεγράφη στις 22/11/2022, µε εκτιµώµενο προϋπολογισµό 43,82 εκατ. ευρώ. Το έργο Ροδοδάφνη – Ρίο έχει συµβατικό προϋπολογισµό 125,7 εκατ. ευρώ, µαζί µε την επιβαλλόµενη, µετά και την τραγωδία των Τεµπών, εγκατάσταση των συστηµάτων ηλεκτροκίνησης, σηµατοδότησης και ETCS Level 1. Μέσα στο 2027, θα έχουµε έως και το Ρίο έναν σιδηροδροµικό άξονα υψηλών ταχυτήτων, εξοπλισµένο µε σύγχρονα συστήµατα ηλεκτροκίνησης, σηµατοδότησης και τηλεδιοίκησης, µε σύνδεση µε τον Υ/Σ έλξης Αιγίου του ∆Ε∆ΗΗΕ.

thebest.gr

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement - spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα