19.6 C
Aigio
Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τηλεφωνούν ως λογιστές αλλά δρουν ως… χάκερ

Μια παλιά απάτη επιστρέφει με πιο επαγγελματικό μανδύα και αναβαθμισμένες τεχνικέςΕπιτήδειοι προσποιούνται λογιστές ή συνεργάτες λογιστικών γραφείων και εξαπατούν πολίτες, ζητώντας ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία με πρόσχημα επιδόματα, επιστροφές φόρων ή έκτακτες πληρωμές. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.) εξέδωσε νέα επείγουσα ανακοίνωση, έπειτα από καταιγισμό καταγγελιών για περιστατικά εξαπάτησης πολιτών σε όλη την Ελλάδα.

image 1 1

Οι δράστες επικοινωνούν τηλεφωνικά με πολίτες και παριστάνουν τους προσωπικούς τους λογιστές – ή κάποιους «συνεργάτες» τους. Με ύφος επείγον και επαγγελματικό, ενημερώνουν το θύμα ότι χρειάζονται άμεσα τους κωδικούς e-banking ή τα στοιχεία κάρτας για να «κλείσει» μια δήλωση ή να ολοκληρωθεί κάποια αίτηση για επίδομα ή επιστροφή φόρου. Κάποιες φορές αναφέρουν συγκεκριμένα επιδόματα: κοινωνικό μέρισμα, επίδομα θέρμανσης, voucher ψηφιακής μέριμνας ή ακόμα και επιστροφές από την ΑΑΔΕ.

Όποιος δεν υποψιαστεί την απάτη και δώσει τα στοιχεία, διαπιστώνει λίγο αργότερα ότι ο τραπεζικός του λογαριασμός έχει ήδη αδειάσει.

Το κόλπο πλέον δεν είναι μόνο τηλεφωνικό – αλλά και ψηφιακό

Όπως δείχνουν και τα στοιχεία από τις πρόσφατες καταγγελίες (εικόνες 1 & 2)οι απατεώνες πλέον προχωρούν ένα βήμα παραπέρα: χρησιμοποιούν πλαστές σελίδες που μιμούνται την επίσημη εικόνα του gov.gr και e-mails που φαίνονται να προέρχονται από την “κυβέρνηση” ή “την εφορία”, ενημερώνοντας δήθεν τον πολίτη για δικαίωμα επιστροφής φόρου. Το μήνυμα συνήθως καταλήγει σε προτροπή για «επαλήθευση λογαριασμού» μέσω σύνδεσης σε ψεύτικη ιστοσελίδα όπου ο χρήστης καλείται να εισάγει προσωπικά στοιχεία ή να επιλέξει τράπεζα για “σύνδεση” (όπως στο παραπλανητικό dropdown της 1ης εικόνας).

Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: η υποκλοπή τραπεζικών στοιχείων και η άμεση μεταφορά χρημάτων σε λογαριασμούς τρίτων.

Η Ομοσπονδία τονίζει ότι κανένας επαγγελματίας λογιστής δεν ζητά τραπεζικούς κωδικούς, αριθμούς καρτών ή one-time passwords (OTP) μέσω τηλεφώνου, email, sms ή εφαρμογών μηνυμάτων.

image1

Η επικοινωνία τέτοιου τύπου είναι εκ προοιμίου ύποπτη και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απόπειρα απάτης.

Πέντε βασικά μέτρα προστασίας

Για να προστατευτούν οι πολίτες από τις επιθέσεις αυτού του τύπου, η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προτείνει πέντε απλές, αλλά κρίσιμες οδηγίες:

1. Μην δίνετε ποτέ τραπεζικούς κωδικούς ή στοιχεία καρτών τηλεφωνικά ή γραπτά, ακόμη κι αν ο συνομιλητής φαίνεται “γνωστός”.
2. Ελέγχετε τον αριθμό που σας καλεί. Εάν δεν είναι αυτός που χρησιμοποιεί συνήθως ο λογιστής σας, μην συνεχίζετε τη συνομιλία.
3. Αν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία, κλείστε το τηλέφωνο και καλέστε εσείς στο γνωστό, επίσημο νούμερο του λογιστή σας.
4. Μην ανοίγετε links ή επισυναπτόμενα αρχεία από αγνώστους, ακόμη κι αν έρχονται μέσω δημοφιλών εφαρμογών όπως Viber, WhatsApp ή Messenger.
5. Αν διαπιστώσετε ύποπτη συναλλαγή, επικοινωνήστε άμεσα με την τράπεζά σας και καταγγείλτε το περιστατικό στην αστυνομία ή στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement - spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα