'
22.7 C
Aigio
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
spot_img

Πρεμιέρα στις 14 Δεκεμβρίου θα κάνει το «χριστουγεννιάτικο καλάθι»


Πρεμιέρα στις 14 Δεκεμβρίου και για σχεδόν ένα μήνα, θα κάνει το «χριστουγεννιάτικο καλάθι» και το «καλάθι του νοικοκυριού» με τα παιχνίδια. Το εορταστικό καλάθι θα το λέμε το «καλάθι του Αϊ Βασίλη» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Το μέτρο θα τεθεί σε εφαρμογή στις 14 Δεκεμβρίου και θα περιλαμβάνει γαλοπούλα και μοσχάρι, δεν θα περιλαμβάνει όμως αρνιά και κατσίκια.

Όπως δήλωσε το πρωί της Τετάρτης ο ΓΓ Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, για το εορταστικό καλάθι θα περιλαμβάνει τέσσερις επιπλέον κατηγορίες – γαλοπούλα, μοσχάρι, σοκολάτες, τσουρέκια και βασιλόπιτες -ενώ αντίθετα εκτός θα μείνουν κουραμπιέδες και μελομακάρονα.

Σύμφωνα με τον κ. Αναγνωστόπουλο ο λόγος που τα δύο γλυκίσματα αυτά έμειναν εκτός από το καλάθι του Άγιου Βασίλη είναι «επειδή υπάρχει ήδη ανταγωνισμός ανάμεσα σε ζαχαροπλαστεία και φούρνους ενώ τα σούπερ μάρκετ δεν εμπλέκονται σε αυτή την κατηγορία προϊόντων».

Κατά τον ΓΓ Εμπορίου «θα πρέπει τα είδη που θα μπουν στο καλάθι να είναι αφενός σε προσιστές τιμές και η τιμή να συγκρατείται για την περίοδο 14 Δεκεμβρίου μέχρι 4 Ιανουαρίου».

Εξήγησε, δε, ότι το αλκοόλ έμεινε εκτός καθώς «έχει συνδεθεί με καταστάσεις που δεν είναι ευχάριστες, μπορεί να είναι πολύ επικίδυνο και γι’ αυτό δεν θέλουμε να περιληφθεί στο καλάθι του νοικοκυριού».

Σήμερα επίσης αναμένεται να ανακοινωθεί και το καλάθι με τα παιχνίδια το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 14 Δεκεμβρίου και θα ισχύσει έως τις 11 Ιανουαρίου.

Αυτό το νέο καλάθι θα περιλαμβάνει 10 κατηγορίες παιγνιδιών όπως κούκλες, πάζλ, επιτραπέζια, βρεφικά παιγνίδια κ.ά. και σε αυτό θα μπορούν να συμμετέχουν όλες οι εταιρείες παιγνιδιών αλλά και καταστήματα που πωλούν αντίστοιχα είδη. Και για αυτό το καλάθι θα υπάρχει υποχρεωτικότητα συμμετοχής ωστόσο η κάθε εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει στην πρωτοβουλία ακόμη και σε μια κατηγορία.

Σε ότι αφορά την ανταπόκριση που έχει το καλάθι στους καταναλωτές, από έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει πως 1 στους 2 καταναλωτές ψωνίζει προϊόντα από το καλάθι, ποσοστό 27% θεωρεί ότι το καλάθι είναι μια θετική πρωτοβουλία και ένας στους δύο εκτιμά ότι σε αυτό πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι.

Σύμφωνα με την έρευνα το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, 81,65 ευρώ έναντι 93,35 ευρώ του συνόλου. Αυτό αποδίδεται πιθανόν στην τάση ότι το καλάθι επιλέγεται κυρίως από καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη, οι οποίοι έχουν χαμηλότερες δαπάνες στο σουπερμάρκετ, αλλά και την εξοικονόμηση από τα γενικώς φθηνά προϊόντα του καλαθιού.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα