'
18.5 C
Aigio
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
spot_img

Ποιος φυλάει τις σιδηροδρομικές διαβάσεις; Στο προσκήνιο ξανά το θέμα με τους φύλακες που αποχώρησαν!

To Aigiovoice.gr είχε θίξει προ έτους το θέμα όταν οι εκπαιδευμένοι φύλακες ισόπεδων διαβάσεων απομακρύνθηκαν για να αναλάβουν υπάλληλοι εταιρειών security

Ήταν στα τέλη Ιανουαρίου του 2023 όταν ερχόταν στο «φως» μια άλλη υπόθεση που αφορά τον ΟΣΕ και την ασφάλεια στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ένα θέμα για το οποίο, μάλιστα, οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είχαν πραγματοποιήσει τριήμερη απεργιακή κινητοποίηση στις 26, 27 και 28 εκείνου του Γενάρη, χωρίς όμως να επιτευχθεί η αλλαγή στάσης των υπευθύνων στο σημείο τριβής που είχε προκύψει.

Και ποιο ήταν αυτό; Ότι καθ’ υπόδειξη του αρμόδιου υπουργείου ο ΟΣΕ προσανατολιζόταν στην απόλυση των 165 συμβασιούχων οι οποίοι εκτελούσαν καθήκοντα ως φύλακες στις σιδηροδρομικές διαβάσεις και στην ανάθεση του συγκεκριμένου έργου σε σεκιουριτάδες, που, όπως καταγγέλθηκε από τους θιγόμενους, εξ αντικειμένου δεν μπορούσαν να έχουν την ίδια γνώση και εκπαίδευση με τους φύλακες.

Το θέμα είχε πανελλαδικές διαστάσεις καθώς από τους 165 μόλις οι 10 φύλακες απασχολούνταν στην περιοχή της Πάτρα και της Αχαΐας. Τελικά, παρά τις ενστάσεις και τις προειδοποιήσεις των φυλάκων αλλά και των μόνιμων εργαζομένων στα τρένα, ότι το ζήτημα αγγίζει ζήτημα υψηλής σημασίας, δηλαδή την ασφάλεια πολιτών, είτε επιβατών τρένων, είτε διερχόμενων από τις σιδηροδρομικές διαβάσεις, η διαδικασία της υποχρεωτικής αποχώρησης των φυλάκων προχώρησε κανονικά!

ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ ΚΑΙ… ΟΣΜΗ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ

Και το χειρότερο όλων απ’ όσα είχαν καταγγελθεί από τους πρώην φύλακες που μετρούσαν, τότε, μέρες μέχρι την οριστική απόλυση τους; Ότι η υπόθεση μη ανανέωσης των συμβάσεων τους είχε οσμή σκανδάλου, καθώς, όπως τόνιζαν, το κόστος για φύλαξη διαβάσεων από σεκιουριτάδες θα υπερέβαινε αυτό που υπήρχε για την δική τους αμοιβή.

Συγκεκριμένα, φύλακας της Πάτρας είχε πει ότι… τα χρήματα που ελάμβανε η προηγούμενη εταιρεία σεκιούριτι (πριν την πρόσληψη τους) έφθαναν για… εξήντα υπαλλήλους, αντί για δέκα! Διευκρινίζοντας το προφανές, ότι τα επιπλέον χρήματα δεν θα τα ωφελούνταν οι σεκιουριτάδες, οι οποίοι σε κάθε περίπτωση θα ελάμβαναν απλώς και μόνο τον κατώτατο βασικό μισθό…

ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ

Από τότε μέχρι σήμερα, οι πρώην φύλακες του ΟΣΕ έχουν ξεκινήσει έναν κοπιαστικό, χρονοβόρο, μεγάλου κόστους, αλλά και αβέβαιο, δικαστικό αγώνα για να δικαιωθούν. Η οριστική δίκη για τα ασφαλιστικά μέτρα δεν έχει γίνει ούτε έχει προσδιοριστεί ακόμα, ώστε να ξεκαθαριστεί εάν επιστρέψουν ή όχι στην εργασία τους.

Μέχρι τότε, εκδίδονται μόνο κάποιες προσωρινές αποφάσεις που επιτρέπουν στους διαδίκους πρώην φύλακες να επιστρέψουν στα καθήκοντά τους αλλά για μερικές εβδομάδες, το πολύ δυο-τρεις μήνες. Με τον κύριο όγκο της αποστολής φύλαξης των σιδηροδρομικών διαβάσεων να εξακολουθεί να παραμένει στην ευθύνη σεκιουριτάδων.

ΤΟ «ΚΑΥΤΟ» ΕΡΩΤΗΜΑ

Είναι αυτονόητα τα ερωτήματα που επαναφέρονται πιο επιτακτικά μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Ποιος είναι ο βαθμός ασφάλειας στις σιδηροδρομικές διαβάσεις; Και ποιος θα μας βεβαιώσει αναλαμβάνοντας την ευθύνη στο περιβάλλον που ακόμα ηχεί ο κρότος της ανείπωτης τραγωδίας των Τεμπών;

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα