11.8 C
Aigio
Τετάρτη, 24 Δεκεμβρίου, 2025

 ΠΑΤΡΑ: Ξεκίνησαν τα έργα στη Μαρίνα – Πότε θα ολοκληρωθούν (ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ)

– «Μέχρι τον Ιούνιο ευελπιστούμε να είναι όλα έτοιμα και λειτουργικά, παρά τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις», τονίζει ο Αντιδήμαρχος Π. Μελάς.

Σε τροχιά πλήρους αποκατάστασης και λειτουργικής αναβάθμισης μπαίνει η Μαρίνα της Πάτρας στην Ηρώων Πολυτεχνείου, τέσσερα (και κάτι) χρόνια μετά τις καταστροφικές συνέπειες της θεομηνίας του Νοεμβρίου του 2021. Ο Αντιδήμαρχος Έργων και Υποδομών, Παναγιώτης Μελάς, μιλώντας στην «Πολιτεία» δίνει το ακριβές στίγμα των εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και όλων εκείνων που έχουν δρομολογηθεί και πρέπει να γίνουν το αμέσως επόμενο διάστημα έτσι ώστε η Μαρίνα να είναι σε πιο φάση καλύτερης λειτουργίας απ’ ότι σήμερα.

ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΕΞΕΔΡΕΣ

Σύμφωνα με τον κ. Μελά, αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται δύο σταθερές ξύλινες εξέδρες που αναμένεται να είναι έτοιμες εντός των επόμενων ημερών, δίνοντας μια «πρώτη ανάσα» στην εγκατάσταση. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία συνολικά έξι σταθερών εξεδρών, με τις επόμενες δύο να ξεκινούν στις αρχές του νέου έτους.

Παράλληλα, ο Δήμος Πατρέων είναι σε αναμονή για την παραλαβή τριών πλωτών εξεδρών που έχουν παραγγελθεί από την Ιταλία. Η εγκατάστασή τους, εφόσον δεν υπάρξουν απρόοπτα, τοποθετείται χρονικά στις αρχές του 2026. Στόχος της δημοτικής αρχής είναι η Μαρίνα να έχει επανέλθει σε μια ικανοποιητική λειτουργική κατάσταση μέχρι τον Ιούνιο, ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ελλιμενισμού.

MAR1
MAR2

ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ Η «ΜΑΧΗ» ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

Αναφορικά με το οικονομικό σκέλος, ο κ. Μελάς αποκάλυψε στην «Πολιτεία» πως τα έργα δεν χρηματοδοτούνται από το ποσό των 700.000 ευρώ που ενέκρινε και έδωσε στον Δήμο το Υπουργείο για την αποκατάσταση των ζημιών, όταν η περιοχή κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αλλά χρειάστηκε και θα χρειαστεί να βάλει κι ο Δήμος το χέρι στην τσέπη.

Το ποσό αυτό δεν επαρκούσε για το σύνολο των παρεμβάσεων, σύμφωνα με τον κ. Μελά (εξάλλου ο Δήμος Πατρέων εξ αρχής είχε αιτηθεί χρηματικό ποσό 2 εκατ. ευρώ) για αυτό και ήδη διαθέτει επιπλέον 100.000 ευρώ από ιδίους πόρους και αναμένεται να δώσει κι άλλα μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών.

Ενδεικτικά, το κόστος για τις δύο σταθερές εξέδρες που ολοκληρώνονται τώρα ανέρχεται περίπου στις 37.500 ευρώ. Ο Αντιδήμαρχος τόνισε πως η Δημοτική Αρχή προσπαθεί να «σουλουπώσει» τη Μαρίνα με τα διαθέσιμα κονδύλια, ενώ θα συνεχίσει να διεκδικεί επιπλέον χρηματοδότηση για μελλοντικά, μεγαλύτερης κλίμακας έργα που απαιτούνται στον χώρο.

ΚΟΝΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΑΡΙΝΑ

2) (ΚΕΝΤΡΟ) ΜΕΛΑΣ - ΞΑΚΡΙΣΜΑ (1)

 Π. ΜΕΛΑΣ: “Εγκληματικό σχέδιο χωρίς όφελος για την πόλη»

Κάθετα αντίθετος με τον σχεδιασμό του ΟΛΠΑ για τη δημιουργία Μαρίνας Mega Yacht («Paradise Marina») εμφανίστηκε ο κ. Μελάς, χαρακτηρίζοντας το έργο ως «έγκλημα εις βάρος της πόλης και της δημόσιας περιουσίας». Μιλώντας στην «Πολιτεία», ο κ. Μελάς εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά της λογικής του έργου τονίζοντας πως η επένδυση 12,5 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης δεν εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες αλλά συγκεκριμένα συμφέροντα.

«ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ»

Ο Αντιδήμαρχος κατήγγειλε διαδικασίες «fast track» που ακολουθούνται για το έργο του ΟΛΠΑ αντιπαραβάλλοντας τες με τον «Γολγοθά» που βίωσε ο Δήμος για τον εκσυγχρονισμό της Δημοτικής Μαρίνας στην Ηρ. Πολυτεχνείου. «Εμείς φάγαμε τέσσερα χρόνια ζητώντας μια άδεια για τη δική μας Μαρίνα και αυτοί πήραν τα πάντα μέσα σε λίγους μήνες», ανέφερε χαρακτηριστικά. Επεσήμανε ότι είναι αδιανόητο να χρηματοδοτείται με δημόσιο χρήμα μια υποδομή τα κέρδη της οποίας θα καταλήγουν στο Υπερταμείο και όχι στην τοπική κοινωνία. «Το Υπερταμείο εισπράττει δις και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης για να αρμέγει τον ελληνικό λαό», πρόσθεσε.

«ΔΕΝ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ Η ΠΑΤΡΑ»

Απαντώντας στο επιχείρημα περί τουριστικής ανάπτυξης, ο κ. Μελάς ήταν αφοριστικός, χαρακτηρίζοντας τη σχεδιαζόμενη μαρίνα ως ένα απλό «πάρκινγκ» για πλούσιους σκαφάτους. «Ποιος θα κονομήσει; Το Υπερταμείο και οι τοκογλύφοι», δήλωσε στην «Πολιτεία», προσθέτοντας πως η πόλη δεν θα έχει κανένα ουσιαστικό οικονομικό όφελος. «Αν κατεβείτε θα δείτε ότι υπάρχουν ήδη mega yachts. Είναι πάρκινγκ, δεν αφήνουν τίποτα στην πόλη», είπε χαρακτηριστικά, καταλήγοντας πως το συγκεκριμένο έργο ακυρώνει το όραμα για ένα ενιαίο παραλιακό μέτωπο που θα αποδοθεί στους πολίτες της Πάτρας.

ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement - spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα