'
20.5 C
Aigio
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
spot_img

“Μύθος” ότι κερδίζουν τα Σούπερ Μάρκετ – Δείτε τι απαντά ο Χάρης Ανδρικόπουλος

Αυτό που επικρατεί ως άποψη σε πηγαδάκια είναι ότι: «σ’ αυτήν την περίοδο της κρίσης και της ακρίβειας, οι μόνοι που κερδίζουν, είναι τα σούπερ μάρκετ». Μήπως όμως αυτή η εκδοχή είναι εντελώς αυθαίρετη, αβάσιμη και ατεκμηρίωτη και κινείται στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν της αλήθειας;

ΕΙΝΑΙ «ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ»

Πράγματι, ο κ. Χάρης Ανδρικόπουλος, της επιτυχημένης Πατρινής αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Ανδρικόπουλος ΑΕΒΕ», μιλώντας σήμερα στην εφημερίδα “Αχαϊκή Πολιτεία” σε ρεπορτάζ του Αχιλλέα Ροδίτη, αποδεικνύει ότι πρόκειται περί ενός «μύθου» τον οποίο καταρρίπτει με στοιχεία, αποδεικνύοντας μάλιστα, ότι τα κέρδη των σούπερ μάρκετ αυτή την περίοδο συμπιέζονται ακόμα περισσότερο από την αύξηση των εξόδων λειτουργίας αλλά και μια σειρά άλλων παραγόντων.

Σαν μια πρώτη εικόνα που αφορά στην κίνηση των ημερών στα σούπερ μάρκετ, ο κ. Ανδρικόπουλος περιγράφει:

«Η κίνηση υπάρχει, υπήρξε και αυξημένη στις γιορτές, όπως ήταν αναμενόμενο. Αλλά προσθέτει ότι: «έχει μειωθεί η ποσότητα των αγορών. Έχει μειωθεί γενικά το μέσο καλάθι».

Άρα ως μια πρώτη προσέγγιση, το ταμείο των s/m δεν σχετίζεται με τα παρελθοντικά μεγέθη προ του πληθωρισμού και της ενεργειακής έκρηξης, αφού παρά τις ανατιμήσεις που «φουσκώνουν» την αξία των πωλήσεων, εν τούτοις η κερδοφορία των αλυσίδων πιέζεται από την στροφή των καταναλωτών σε φθηνά προϊόντα.

Αλλά το πιο βασικό, όπως λέει, είναι ότι το ποσοστό κέρδους εξακολουθεί να διαμορφώνεται με βάση την ίδια διάταξη που έχει θεσπίσει το υπουργείο και η οποία παραμένει εν ισχύ και «παγωμένη», παρόλη την αύξηση του κόστος λειτουργίας και των πρόσθετων εξόδων.

«Κι εμείς υφιστάμεθα τα αποτελέσματα της ενεργειακής κρίσης πληρώνοντας παραπάνω ρεύμα. Επιπρόσθετα έχουμε αύξηση κόστους για σακούλες, λοιπά έξοδα λειτουργίας, είχαμε αυξήσεις στους μισθούς κ.λπ.. Κατά συνέπεια, το κέρδος παραμένει σε ίδιο ποσοστό όταν τα έξοδα λειτουργίας πολλαπλασιάστηκαν», σημειώνει.

Με άλλα λόγια, η αίσθηση ότι τα σούπερ μάρκετ διανύουν περίοδο οικονομικής ευφορίας προφανώς ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας και αποτελεί μια ψευδαίσθηση με ύποπτα χαρακτηριστικά. Ίσως μάλιστα οι επιχειρηματίες του κλάδου, ιδίως εκείνοι των τοπικών συμφερόντων, να δίνουν σκληρό αγώνα για να ανταπεξέλθουν σε αυτή την δύσκολη εποχή των αυξημένων απαιτήσεων.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΕΡΔΟΥΣ

Με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία του υπουργείο Ανάπτυξης το μεικτό κέρδος των αλυσίδων είναι 25%, εκ των οποίων όμως, το 23% αντιστοιχεί στο κόστος λειτουργίας της επιχείρησης και το υπόλοιπο 2% αντιστοιχεί στο καθαρό κέρδος.

Η εξίσωση φέτος έγινε ακόμα πιο δύσκολη λόγω της εκτόξευσης του κόστους ενέργειας. Διότι , το κόστος λειτουργίας έχει αυξηθεί στο 24% ενώ το μεικτό περιθώριο παραμένει «κλειδωμένο» στο 25%. Άρα το καθαρό κέρδος περιορίζεται πια στο μόλις 1%!

Πρακτικά, οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ βγάζουν λιγότερα απ’ ότι προηγούμενες χρονιές, έστω και αν παρατηρείται όλη αυτή η ανατίμηση τιμών σε προϊόντα.

πηγή: ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ – ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΡΟΔΙΤΗΣ

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα