Οι συνεχείς ανατιμήσεις και οι μεγάλες αυξήσεις τιμών σε όλες τις κατηγορίες τροφίμων και ποτών -πλην του ελαιολάδου- “φουσκώνουν” τον τζίρο των σουπερμάρκετ. Παράλληλα συνεχίζεται η αναδιανομή της αγοράς, με ενίσχυση των μεριδίων των μεγαλύτερων αλυσίδων.
Κατά τις εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε περίπου 2,5% στο πρώτο φετινό 9μηνο έναντι του αντίστοιχου περυσινού. Ομως, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία, η αξία πωλήσεων (τζίρος) αυξήθηκε κατά 7,6% σ’ αυτό το χρονικό διάστημα. Η διαφορά μεταξύ όγκου και αξίας πωλήσεων αντανακλά τις αυξήσεις λιανικών τιμών σε όλη σχεδόν την γκάμα προϊόντων που διακινούνται μέσω των σουπερμάρκετ.
Ο συνολικός τζίρος ήταν 12,09 δισ. ευρώ στο 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, περίπου 850 εκατ. μεγαλύτερος από πέρυσι. Τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία (+7,3%) παρουσίασαν οι πωλήσεις τροφίμων, που ανήλθαν σε 6,6 δισ. ευρώ και αντιπροσωπεύουν το 45% του συνολικού τζίρου των σουπερμάρκετ
Από τα 850 εκατ. ευρώ του πρόσθετου τζίρου των αλυσίδων, τα 447 εκατ. αφορούν πωλήσεις τροφίμων και ποτών. Οι οποίες δεν ήταν σημαντικά αυξημένες σε όγκο, αλλά έγιναν σε υψηλότερες τιμές, με αποτέλεσμα να “φουσκώνει” ο συνολικός τζίρος.
Στα είδη οικιακού εξοπλισμού πραγματοποιήθηκε συνολικός τζίρος 1 δισ. ευρώ (+1,8% από πέρυσι), ενώ στα είδη προσωπικής φροντίδας ήταν 783 εκατ. ευρώ , με αύξηση 3%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων. Στην Αττική (περιοχή πρωτευούσης) πραγματοποιήθηκε το 40,3% του συνολικού τζίρου.
Η Κρήτη και τα νησιά είχαν συνολικό μερίδιο 16,4% στις πωλήσεις, οι οποίες αυξήθηκαν μάλιστα κατά 11% λόγω του τουρισμού.
Η Θεσσαλονίκη αντιπροσωπεύει ποσοστό 9,3% στη συνολική πίτα των σουπερμάρκετ, η Μακεδονία και η Θράκη 12,2% και η Πελοπόννησος 8,9%.