'
14.1 C
Aigio
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
spot_img

Επισπεύδονται έργα ηλεκτροκίνησης για το τρένο στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη

Τα τελευταία 20 χρόνια εξελίσσονται έργα των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ στην Ανατολική και Δυτική πάνω από 1,5 δισ. ευρώ. Σημαντικές είναι οι εκκρεμότητες κατά μήκος του μεγάλου μετώπου που εκτείνεται κυρίως στην περιοχή της Αιγιάλειας έως και την σήραγγα της Παναγοπούλας.

Το κύριο έργο κατασκευής της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου-Ροδοδάφνης, μετά τον Σταθμό Αιγίου όπου είχε ξεκινήσει το 2006.
Το έργο είχε αρχικά ως προοπτική, μέχρι το 2019 να κινούνται έξω από το Αίγιο τρένα με ταχύτητες 200 χλμ την ώρα. Με την έναρξη λειτουργίας της γραμμής Κιάτο-Αίγιο, το έργο (υποδομή) έχει ολοκληρωθεί από το 2020. Άξιο αναφοράς είναι, ότι εκκρεμεί ακόμα το υποέργο της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.

Το δυστύχημα στα Τέμπη και η άμεση αλλαγή στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τον Γιώργο Γεραπετρίτη αναμένεται να δρομολογήσει εξελίξεις σε δύο κατευθύνσεις, την άμεση ολοκλήρωση των έργων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου, με έμφαση στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, οι οποίες σχετίζονται άμεσα με τις μεγάλες εκκρεμότητες που υπάρχουν ακόμη στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο.

Σύμφωνα με στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, το υποέργο της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης της νέας γραμμής Κιάτου-Ροδοδάφνης παραμένει στην κύρια εργολαβία στην οποία μειοδότης είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος και εντάσσεται συνολικά στην κύρια σιδηροδρομική γραμμή ΠΑΘΕ.

Το έργο έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Παρά το γεγονός, ότι για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση υπάρχει ένας ορίζοντας ολοκλήρωσης έως το 2030 μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ένα από τα έργα που έχουν ξεκινήσει και αναμένεται να επισπευστεί είναι η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη. Τον Ιούλιο υπογράφηκε σύμβαση των 54,82 εκατ. του έργου που προβλέπει την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης μήκους περίπου 70,6 km, με δύο Υ/Σ σε Ξυλόκαστρο και Αίγιο για σύνδεση με το δίκτυο ΑΔΜΗΕ, τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και σύστημα κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης στις σιδηροδρομικές σήραγγες της γραμμής από το Κιάτο μέχρι την Παναγοπούλα για την ασφαλή λειτουργία τους.

Το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 3 χρόνια με στόχο το 2025 να φτάσει το ηλεκτροκίνητο τρένο στο Αίγιο. Σήμερα οι επιβάτες των γραμμών Πειραιάς-Αθήνα –Αίγιο μετεπιβιβάζονται στο Κιάτο σε μηχανοκίνητο τρένο.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα