29 C
Aigio
Πέμπτη, 10 Ιουλίου, 2025

Δ. Παλούμπης για Τρένο στην Πάτρα: Από υποσχέσεις, χορτάσαμε. Από ανάπτυξη, τίποτα!

Του Δημήτρη Παλούμπη

Μια ακόμη φαρσοκωμωδία με θύμα την Πάτρα και τους πολίτες της εκτυλίσσεται αυτές τις μέρες με φόντο τη σύνδεση της πόλης με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Χθες μάθαμε επίσημα αυτό που όλοι φοβόμασταν: τα κονδύλια για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα δεν υπάρχουν. Σήμερα, η Περιφέρεια επιχειρεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, δηλώνοντας ότι “θα βρεθούν από αλλού”.

Και ρωτάμε: Πόσο ακόμα θα υποτιμάτε τη νοημοσύνη των Πατρινών;

Η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα είναι υποτίθεται έργο εθνικής σημασίας. Κι όμως, χρόνια τώρα μετατρέπεται σε εργαλείο πολιτικής εξαπάτησης και καθυστερήσεων. Η Πάτρα, η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, παραμένει αποκομμένη – με ένα εμπορικό λιμάνι που αφέθηκε να μαραζώσει, αφού η διασύνδεση με τη Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Το εμπόριο κατευθύνθηκε στην Ηγουμενίτσα, ο τουρισμός συρρικνώθηκε και η καθημερινή μετακίνηση των πολιτών υποβαθμίστηκε.

Κι ενώ ο κόσμος περιμένει λύσεις, ο Δήμος Πατρέων σπεύδει να κάνει τη δουλειά της κυβέρνησης, επιμένοντας στην «υπογειοποίηση» – μια πρόταση που στην πραγματικότητα λειτουργεί ως εργαλείο για την πλήρη αποσύνθεση του κέντρου της πόλης. Με πρόσχημα την “ανάπλαση”, δημιουργούνται νέες γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, ενώ η πρόσβαση και η στάθμευση στο κέντρο καθίστανται πλέον αδύνατες. Σε λίγο, δεν θα μένει κανείς στο ιστορικό κέντρο. Αυτό είναι το όραμα της δημοτικής αρχής;

Και η Περιφέρεια; Αντί να βάλει το μαχαίρι στο κόκκαλο και να απαιτήσει άμεση, πλήρη και επιφανειακή σύνδεση του τρένου με την Πάτρα και το λιμάνι, περιορίζεται σε ανακοινώσεις-πλύσεις χεριών, παίζοντας ρόλο διαχειριστή της παρακμής και όχι υπερασπιστή των συμφερόντων της Δυτικής Ελλάδας.

Όσο για την κυβέρνηση, έχει πια ξεπεράσει κάθε όριο εμπαιγμού. Ενώ εξαγγέλλει παντού «εμβληματικά έργα», όπου υπάρχει πραγματική ανάγκη – όπως εδώ – κάνει πίσω. Τελικά, για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, η Πάτρα είναι απλώς μια ακόμα πόλη “δεύτερης ταχύτητας”.

Τι πρέπει να γίνει:

  • ΑΜΕΣΗ υλοποίηση του έργου, χωρίς άλλες καθυστερήσεις ή τεχνάσματα “υπογειοποίησης” που δεν οδηγούν πουθενά.
  • Επιφανειακή σύνδεση με ταχύτατη ολοκλήρωση μέχρι το λιμάνι της Πάτρας.
  • Σιδηρόδρομος για τον πολίτη, το εμπόριο, τον τουρισμό – όχι για τα συμφέροντα και τους μεσάζοντες.
  • Τέλος στο καθεστώς υποβάθμισης της Πάτρας και κοροϊδίας των Πατρινών.

Όχι άλλα λόγια – ώρα για έργα.

Δημήτρης Γ. Παλούμπης

Υποψήφιος Βουλευτής Αχαΐας – Ελληνική Λύση

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement - spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα