Φορολογικές δηλώσεις: Ξεπέρασε τα 5,12 δισ. ευρώ ο φετινός λογαριασμός


Σε νέο ιστορικό ρεκόρ έχει εκτιναχθεί ο φόρος εισοδήματος που βεβαιώθηκε φέτος στα φυσικά πρόσωπα με τις φορολογικές δηλώσεις. Ο λογαριασμός ξεπερνά ήδη τα 5,12 δισ. ευρώ και το κοντέρ συνεχίζει να «γράφει», καθώς καθημερινά υποβάλλονται εκατοντάδες εκπρόθεσμες φορολογικές δηλώσεις.

Σχεδόν δυόμισι μήνες μετά τη λήξη της προθεσμίας της 24ης Ιουλίου 2026, περισσότερες από 100.000 αρχικές δηλώσεις έχουν προστεθεί εκπρόθεσμα στην πλατφόρμα ης ΑΑΔΕ, με πολλούς φορολογούμενους βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμα λόγω της καθυστερημένης υποβολής.

Τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν ότι έως τις 5 Οκτωβρίου 2026 είχαν υποβληθεί συνολικά 6.837.802 φορολογικές δηλώσεις, έναντι 6.737.763 δηλώσεων που είχαν κατατεθεί έως τη λήξη της προθεσμίας. Η διαφορά ξεπερνά τις 100.000 δηλώσεις και αποτυπώνει τη συνεχιζόμενη ροή εκπρόθεσμων υποβολών.

Την ίδια στιγμή, ο φόρος που έχει βεβαιωθεί για τα εισοδήματα του 2025 έχει φθάσει στα 5,122 δισ. ευρώ, από 5,069 δισ. ευρώ πέρυσι, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη επίδοση που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα. Στην άνοδο του φορολογικού λογαριασμού συνέβαλαν η αύξηση των εισοδημάτων που δηλώθηκαν στην εφορία καθώς και το υψηλότερο τεκμαρτό εισόδημα με βάση το οποίο φορολογήθηκε φέτος σχεδόν ένας στους δύο ελεύθερους επαγγελματίες.

Η ανοδική πορεία των φόρων που βεβαιώνονται μέσω των δηλώσεων φυσικών προσώπων είναι συνεχής τα τελευταία χρόνια, όμως η φετινή επίδοση ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Το 2025 είχαν βεβαιωθεί 5,069 δισ. ευρώ, το 2024 4,814 δισ. ευρώ, το 2023 3,796 δισ. ευρώ και το 2022 περίπου 3,217 δισ. ευρώ. Το 2021, στη σκιά της πανδημίας, ο αντίστοιχος λογαριασμός είχε περιοριστεί στα 2,782 δισ. ευρώ, έναντι 3,625 δισ. ευρώ το 2020 και 3,584 δισ. ευρώ το 2019.

Ποιοι πληρώνουν πρόστιμο
Για τις εκπρόθεσμες φορολογικές δηλώσεις, το πρόστιμο ενεργοποιείται όταν από την υποβολή προκύπτει φόρος άνω των 100 ευρώ. Αντίθετα, δεν επιβάλλεται πρόστιμο σε εκπρόθεσμη δήλωση που υποβάλλεται για λογαριασμό ανηλίκου, ούτε σε δήλωση γονέα η οποία αφορά εισοδήματα ανήλικων τέκνων.

Αυτόματα οι «καμπάνες»
Η ΑΑΔΕ έχει ήδη θέσει σε λειτουργία την αυτόματη επιβολή προστίμων για εκπρόθεσμες δηλώσεις, με πρώτο πεδίο εφαρμογής τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες. Επόμενος σταθμός είναι η επέκταση του συστήματος και στα φυσικά πρόσωπα.

Με το νέο μοντέλο, οι πράξεις επιβολής προστίμου εκδίδονται και κοινοποιούνται αυτόματα μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη χειροκίνητη διαδικασία από τις φορολογικές υπηρεσίες. Η διαδικασία εφαρμόζεται ήδη στις αρχικές και τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων για φορολογικά έτη από το 2014 και μετά, εφόσον οι δηλώσεις υποβάλλονται εκπρόθεσμα και δεν έχει προηγηθεί κοινοποίηση εντολής ελέγχου ή πρόσκλησης για παροχή πληροφοριών.

Αμέσως μετά την οριστική υποβολή της εκπρόθεσμης δήλωσης, η πράξη επιβολής του προστίμου κοινοποιείται ψηφιακά στον φορολογούμενο. Η ενημέρωση γίνεται μέσω της προσωπικής θυρίδας «Τα Μηνύματά μου» στο myAADE ή στο myAADEapp, ενώ παράλληλα αποστέλλεται σχετική ειδοποίηση στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλωθεί στην ΑΑΔΕ.

Η βεβαίωση του προστίμου οριστικοποιείται μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ανάρτηση της πράξης στον λογαριασμό του φορολογουμένου και την αποστολή της ηλεκτρονικής ειδοποίησης, εκτός εάν αποδεικνύεται ότι η πράξη παραλήφθηκε νωρίτερα.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement - spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα