Ισχυρές πιέσεις δέχεται ο χρυσός στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων, με την τιμή του πολύτιμου μετάλλου να υποχωρεί την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 κάτω από το ψυχολογικό όριο των 4.000 δολαρίων ανά ουγκιά για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2025.
Η αρνητική αυτή εξέλιξη αποδίδεται κυρίως στη συνεχιζόμενη ενίσχυση του αμερικανικού δολαρίου, αλλά και στις αυξανόμενες προσδοκίες των επενδυτών για διατήρηση των επιτοκίων σε υψηλά επίπεδα, παράγοντες που απομακρύνουν τα κεφάλαια από τα πολύτιμα μέταλλα.
Ειδικότερα, το συμβόλαιο χρυσού κατέγραψε σημαντικές απώλειες 4%, διαμορφούμενο στα 3.983 δολάρια ανά ουγκιά. Η πτώση αυτή συμπίπτει με μια περίοδο όπου το αμερικανικό νόμισμα έχει ενισχυθεί εντυπωσιακά, αγγίζοντας το υψηλότερο επίπεδό του από τον Μάιο του 2025. Η άνοδος του δολαρίου καθιστά παραδοσιακά τον χρυσό ακριβότερο για τους επενδυτές που χρησιμοποιούν άλλα νομίσματα, περιορίζοντας δραστικά τη διεθνή ζήτηση.
Το «σήμα» της Fed για τα επιτόκια
Την ίδια στιγμή, οι διεθνείς αγορές προεξοφλούν πλέον αυξημένη πιθανότητα για νέες αυξήσεις επιτοκίων στις Ηνωμένες Πολιτείες εντός του έτους, μετά τα ξεκάθαρα μηνύματα που εξέπεμψε η τελευταία συνεδρίαση της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ (Fed).
Όπως δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ο ανεξάρτητος trader μετάλλων, Τάι Γουόνγκ, η αγορά τιμολογεί ήδη μια νέα αύξηση επιτοκίων από τον Σεπτέμβριο λόγω της επιθετικής στάσης της Fed, με το δολάριο να έχει εκτοξευτεί σε υψηλά 13 μηνών.
Σύμφωνα με τον ίδιο αναλυτή, η περιοχή λίγο κάτω από τα 3.900 δολάρια ανά ουγκιά αποτελεί ένα κρίσιμο επίπεδο στήριξης για τον χρυσό. Παράλληλα, οι συνεχιζόμενες αγορές από τις κεντρικές τράπεζες λειτουργούν ως ανάχωμα, αποτρέποντας μια ακόμα βαθύτερη πτώση. Ωστόσο, ο Γουόνγκ εκτίμησε ότι το πολύτιμο μέταλλο ενδέχεται να εισέλθει σε μια παρατεταμένη περίοδο συσσώρευσης, καθώς έχει χάσει οριστικά τη δυναμική που χαρακτήριζε το πρόσφατο ανοδικό του ράλι.
Η προοπτική των υψηλών επιτοκίων αποτελεί αρνητικό παράγοντα, καθώς ο χρυσός δεν προσφέρει απόδοση μέσω τόκου, γεγονός που τον καθιστά λιγότερο ελκυστικό σε περιβάλλον αυξημένων αποδόσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο χρυσός είχε καταγράψει ιστορικό υψηλό στα 5.594,82 δολάρια ανά ουγκιά στα τέλη Ιανουαρίου, όμως έκτοτε έχει χάσει περισσότερα από 1.500 δολάρια, αντανακλώντας τη ριζική μεταβολή του επενδυτικού κλίματος.















