14 C
Aigio
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου, 2025

Η Θεολογία της Κλήσεως κατά τον Άγιο Ανδρέα τον Πρωτόκλητο

Θεολογική Ανάλυση της «Πρωτοκλησίας» του Αγίου Ανδρέου από τον Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της Ιεράς Μητροπόλεως

Στο πλαίσιο των Εσπερινών Ομιλιών της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας και με αφορμή την εορτή του Πρωτοκλήτου Αποστόλου Ανδρέου, την Κυριακή 30 Νοεμβρίου ε.έ., ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρήστος Τσάκαλος, πραγματοποίησε μια θεολογικά εμπεριστατωμένη ομιλία, με κεντρικό θέμα την κλήση και τη θέση της στην χριστιανική ζωή.

Ο ομιλητής ανέδειξε με σαφήνεια την σημασία της κλήσεως του Θεού, έννοια η οποία διατρέχει ολόκληρη τη Βιβλική και Πατερική παράδοση. Επεσήμανε ότι η κλήση αποτελεί τη βασική και την εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση για την αποδοχή και βίωση της εν Χριστώ ζωής.

Ο π. Χρήστος, με εύληπτο, κατανοητό και επεξηγηματικό τρόπο, προσέγγισε την έννοια της κλήσεως, αναφερόμενος σε περιστατικά κλήσεως από την Αγία Γραφή και ανέδειξε τα βασικά σημεία και χαρακτηριστικά γνωρίσματα της έννοιας αυτής, τα οποία είναι:

1. Η Θεία Πρωτοβουλία: Η κλήση προέρχεται πάντοτε από τον Θεό.

2. Η Αποστολή: Κάθε κλήση συνεπάγεται μια συγκεκριμένη αποστολή και ευθύνη στον κόσμο.

3. Η Προσωπική Διάσταση: Η κλήση είναι προσωπική και εξατομικευμένη, απευθύνεται σε συγκεκριμένο πρόσωπο.

4. Η Συνεργία: Απαιτείται η συνεργασία, η ελεύθερη βούληση και η αποδοχή του ανθρώπου.

5. Η Διαρκής Πορεία: Η κλήση δεν είναι μία στιγμή, αλλά μία συνεχής πορεία πνευματικής ανάπτυξης.

Ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως τόνισε ότι η κλήση αφορά στο σύνολο των μελών της Εκκλησίας, αφού η ίδια η λέξη «Εκκλησία» σημαίνει «κάλεσμα» (εκ + καλώ). Όλοι είμαστε «κλητοί του Θεού», σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο: «ἐν οἷς ἐστε καὶ ὑμεῖς κλητοὶ Ἰησοῦ Χριστοῦ» (Ρωμ. 1,6).

Στο ερώτημα “Πού είμαστε κλητοί, πού καλεί ο Χριστός;” ο ομιλητής απάντησε:

1.  Μας καλεί στην αληθινή βιωματική πίστη ως τρόπο ζωής και σχέσεως με τον Θεό.

2.  Μας καλεί στην Αγάπη, ως έμπρακτη διακονία.

3.  Μας καλεί στην πνευματική ζωή, στην εν Χριστώ ζωή, δηλαδή στην Μυστηριακή ζωή.

4.  Μας καλεί στην μετάνοια και στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

5.  Τέλος, μας καλεί στον αγιασμό και τη θέωση, ως τελικό σκοπό της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ο ομιλητής υπενθύμισε ότι η χριστιανική ζωή είναι μία συνεχής κλήση και προέτρεψε, σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο: «ἕκαστος ἐν τῇ κλήσει ᾗ ἐκλήθη, ἐν ταύτῃ μενέτω» (Α’ Κορ. 7, 20), δηλαδή, να παραμείνουμε σταθεροί στην κατάσταση στην οποία κληθήκαμε. Επικαλέστηκε την παραβολή των βασιλικών γάμων: «πολλοὶ γάρ εἰσι κλητοί, ὀλίγοι δὲ ἐκλεκτοί» (Ματθ. 22,14), τονίζοντας την ανάγκη να δεχθούμε την πρόσκληση του Θεού με ευγνωμοσύνη και ετοιμότητα.

Ολοκληρώνοντας, ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρήστος Τσάκαλος ευχήθηκε όλοι, μιμούμενοι τον Απόστολο Ανδρέα, να ανήκουμε όχι μόνο στους «κλητούς», αλλά και στους «εκλεκτούς», ώστε να είμαστε ευλογημένοι προσκεκλημένοι και συνδαιτυμόνες στο Τραπέζι της Βασιλείας του Θεού.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement - spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα