19 C
Aigio
Τετάρτη, 26 Νοεμβρίου, 2025

ΠΑΤΡΑ: Η επιστολή του ΤΕΕ στον Κυρανάκη για το τρένο

«Ανοιχτός διάλογος» με φορείς για το τρένο της Πάτρας, χωρίς το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας- Επιστολή Καραχάλιου σε Κυρανάκη 

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας, εκφράζει την έντονη θεσμική του ενόχληση για τον αποκλεισμό του από την σύσκεψη που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί σήμερα (26/11/2025) στην Πάτρα σχετικά με τη διέλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη.

Με επιστολή που απέστειλε σήμερα προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βαγγέλης Καραχάλιος, τονίζει ότι είναι αδιανόητο ο συνταγματικά κατοχυρωμένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας να απουσιάζει από μια διαδικασία που παρουσιάζεται ως «ανοιχτή διαβούλευση» για το σημαντικότερο έργο υποδομής της Πάτρας.

Το ΤΕΕ/ΤΔΕ υπενθυμίζει επίσης στον κ. Κυρανάκη ότι, παρά τις επανειλημμένες επιστολές του στο Υπουργείο από τον Ιούλιο του 2024, δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα τον πλήρη τεχνικό φάκελο της πρότασης που η Κυβέρνηση έχει υποβάλει στο CEF II και επισημαίνει ότι η απουσία τεχνικών στοιχείων, μελετών, κοστολογήσεων και παραδοχών καθιστά αδύνατη την ουσιαστική αξιολόγηση και συμμετοχή των θεσμικών φορέων της περιοχής στην διαβούλευση για το τρένο.

«Κανένας θεσμικός φορέας της περιοχής δεν διαθέτει τεχνικά στοιχεία, οικονομικά δεδομένα ή μελετητικές παραδοχές για το έργο που–θεωρητικά– θα καθορίσει την ανάπτυξη της Πάτρας για τις επόμενες δεκαετίες. Και αυτή η έλλειψη δεν είναι απλώς ένα διοικητικό κενό. Είναι σαφής ένδειξη της απουσίας πολιτικής βούλησης να υπάρξει πραγματικός, διαφανής και επιστημονικά τεκμηριωμένος σχεδιασμός», επισημαίνει ο κ. Καραχάλιος.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ Τμήμα Δυτικής Ελλάδος, ζητά επίσης από τον Αναπληρωτή Υπουργό να μας απαντήσει στα κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν στο:

  • Ποια είναι τα πλήρη τεχνικά δεδομένα του φακέλου που υποβλήθηκε στο CEF II και τον προϋπολογισμό του έργου που κατατέθηκε;
  • Τι είχε κατατεθεί τεχνικά και προϋπολογιστικά την πρώτη φορά από τον κ. Καραμανλή και που οφείλεται η διαφοροποίηση της τελευταίας υποβολής από την πρώτη;
  • Ποια είναι η αλληλογραφία των υπηρεσιών που κατέθεσαν τον φάκελο με το CEF II και την επίσημη απόφαση – αιτιολόγηση της απόρριψης χρηματοδότησης
  • Ποιο είναι το επιχειρησιακό σχέδιο του Υπουργείου για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Πάτρας;
  • Αποτελεί ή όχι αιρεσιμότητα η σύνδεση του τρένου στη Πάτρα με το Λιμάνι και αν ναι συνδέεται με τον Νότιο ή Βόρειο Λιμένα της Πάτρας;
  • Ποια είναι η συνολική στρατηγική του Υπουργείου για την σύνδεση με την Ηλεία και το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, με τι χρονοδιαγράμματα, μελέτες και χρηματοδοτήσεις σχεδιάζεται η επαναλειτουργία του;

«Η Πάτρα και η Δυτική Ελλάδα δεν χρειάζονται αποσπασματικές συζητήσεις κλειστών θυρών, αλλά ενιαίο, τεκμηριωμένο και ρεαλιστικό σχέδιο σιδηροδρομικής ανάπτυξης» αναφέρει ο κ. Καραχάλιος. «Το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας παραμένει διαθέσιμο να συμβάλει με τεχνική τεκμηρίωση, επιστημονική επάρκεια και υπευθυνότητα σε κάθε στάδιο του σχεδιασμού, αρκεί να διαθέτει τα πλήρη και ουσιαστικά στοιχεία που απαιτούνται.

Στο πλαίσιο αυτό, παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκριση του Υπουργείου σας στα ζητήματα που θέτουμε, καθώς και για τη διασφάλιση ότι το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας θα συμμετέχει θεσμικά, ισότιμα και ουσιαστικά σε κάθε επόμενη διαδικασία διαβούλευσης και λήψης αποφάσεων για το σιδηροδρομικό έργο της Πάτρας» καταλήγει ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της επιστολής του ΤΕΕ/ Τμήμα Δυτικής Ελλάδος προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement - spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα