Τριτοκοσμική η εικόνα του σημαντικότερου νεοκλασικού της πόλης.
Μόνο λίγες ώρες κράτησε αυτή τη φορά, η εσκεμμένη παραπληροφόρηση της Δημοτικής Αρχής προς τους συμπολίτες.
Με ένα άμεσο, ολιγόλογο και ξεκάθαρο έγγραφο- απάντηση, στο αίτημα που υποβάλλαμε, η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων, απαντά πως το αποκοπέν τμήμα του φανοστάτη, είναι από το ίδιο υλικό με την υπόλοιπη εναπομείνασα κατασκευή (τη βάση του) η οποία είναι κυβόσχημη. Με άλλα λόγια δεν είναι αντίγραφο.
Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού το Δημοτικό Θέατρο, (και ο περιβάλλων χώρος με τους δυο φανοστάτες) έχει χαρακτηριστεί Προστατευόμενο Μνημείο από το 1975, και για την παραμικρή παρέμβαση, απαραίτητη είναι η γνώση, έγκριση και επίβλεψή, από την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων. Και τέτοια παρέμβαση δεν έχει γίνει.
Κάτι που (λόγω άγνοιας;) δεν το είχαν υπολογίσει, όσοι σκαρφίστηκαν την ιδέα και θέλησαν να ξεμπερδεύουν στα γρήγορα, προτρέποντας του πολίτες να αδιαφορήσουν για το γεγονός. Γιατί άραγε τέτοια απαξία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς; Πρόκειται απλά για μια αδιαφορία η οποία επικαλείται την άγνοια;
Μήπως για να συνεχίσει ανεμπόδιστα η χρήση των μνημείων της πόλης για κάθε χρήση και σκοπό;
Μήπως η κοινοποίηση του εγγράφου και στην Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας, έχει και την έννοια της υπενθύμισης των συνεπειών του νόμου, για τέτοιες παρεκβάσεις και η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων ξεκαθαρίζει, πως δεν δικαιούται να δίνει εγκρίσεις για κάθε χρήση, όσον αφορά τα προστατευόμενα από το νόμο μνημεία, που βρίσκονται υπό ειδική προστασία, άρα δεν είναι υπεύθυνη και οι συνέπειες οφείλουν να καταλογιστούν στον ιδιοκτήτη, ο οποίος και τις επικροτεί ή τις υποβοηθά;
Στο σώμα του εγγράφου αναφέρεται και ο σχετικός νόμος του κράτους, στον οποίο καταγράφονται οι ευθύνες και υποχρεώσεις αλλά και οι νομικές συνέπειες για το Δήμο και του ζητείται να προχωρήσει στις προκύπτουσες υποχρεώσεις του. Για να δούμε θα έχουμε επιτέλους συνεννόηση και συνεργασία;
Και με την ευκαιρία της επίσκεψης στο χώρο, για να δούμε τον φανοστάτη.
Κάποιες ερωτήσεις που θα τις έχει κάθε δημότης ή επισκέπτης της πλατείας.
Γιατί άραγε μια τριτοκοσμική, τραγική εικόνα αδιαφορίας και βρωμιάς, επικρατεί στην κεντρική πλατεία της τρίτης πόλης της χώρας;
Γιατί στο σημαντικότερο νεοκλασικό της πόλης, ιδιοκτησίας του Δήμου, το θέατρο Απόλλων, έχει παραδοθεί στη χλεύη και στην καταστροφή, όχι λόγω παλαιότητας, αλλά λόγω αδιαφορίας;
Γιατί οι πέντε είσοδοι του θεάτρου, έχουν μετατραπεί σε δημόσιες τουαλέτες;
Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία πως επίκειται, άγνωστο πότε, συντήρηση.
Και μέχρι τότε θα συνεχίσουν οι είσοδοι και ο εξωτερικός χώρος του θεάτρου να βανδαλίζονται;
Νίκος Τζανάκος
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΕΙ Ο Ν. ΤΖΑΝΑΚΟΣ :